Principala miza a conflictului care s-a reaprins recent intre firmele de asigurari si service-urile auto sunt piesele de schimb, pe care, mai nou, le comanda asiguratorii de la anumiti furnizori, iar service-urile raman fara veniturile substantiale din adaosul comercial, care ajungea si la 200-300% din pretul pieselor.
Despagubirile anuale platite pentru polite de asigurare auto (Casco si RCA) depasesc un miliard de euro, iar 60-70% din aceasta suma reprezinta cheltuieli cu piesele de schimb, restul fiind pentru manopera si eventuale despagubiri pentru vatamari corporale.
Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), din care fac parte 400 de service-uri, ameninta de mai multe saptamani cu organizarea unor mitinguri de protest in fata sediului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), dar institutia afirma ca nu poate interveni in relatia dintre asiguratori si partenerii lor comerciali. ASSAI sustine ca asiguratorii au ajuns sa cumpere ei insisi piesele, lucru care nu le este permis de legislatia in vigoare.
400 de service-uri, in faliment
"Asiguratorii nu cumpara piese, ci le comanda prin intermediul service-urilor de la anumiti furnizori agreati, in baza unei conventii intre cele trei parti. Problema este ca cea mai mare parte din profiturile unitatilor de service proveneau din adaosul comercial aplicat pieselor de schimb. Direct sau indirect, ASSAI vrea sa ne ceara sa nu le permitem asiguratorilor sa incheie conventii cu furnizorii de piese, dar nu avem cadrul legal pentru a-i obliga sa nu faca acest lucru. In toate tarile dezvoltate asiguratorii au incheiate astfel de conventii cu furnizorii de piese", afirma Marinela Nemes, directorul directiei juridice din cadrul CSA.
Oficialii ASSAI afirma ca disparitia businessului cu piesele de schimb si intarzierea banilor de la asiguratori au dus la falimentul a 400 de serv