Dupa un an 2009 in care HP Romania a amanat proiectele de angajare in masa, in 2010 compania a decis sa adauge pe statele de plata inca 600 de angajati, axati pe furnizarea de servicii de suport in cadrul Centrului HP de servicii partajate Global Business Operations Center (GeBOC), unde salariatii cunosc 22 de limbi straine.
Astfel, pe langa cunoasterea limbii engleze, printre cerintele angajatorului se numara si capacitatile lingvistice pentru o alta limba europeana, cum ar fi limba germana, franceza, spaniola, italiana sau cele din categoria limbilor nordice (olandeza, norvegiana, suedeza etc.) sau limbi precum portugheza, ebraica, rusa sau alte limbi slave (poloneza, slovaca, ceha etc.).
„Pe langa cunostintele de limbi straine, cautam angajati care sa intruneasca abilitati precum deschidere, inovatie, deprinderi de comunicare si negociere si, poate cel mai important, dorinta de a invata si a se adapta cerintelor unui mediu multinational. Altfel spus, orice tanar si nu numai, este un potential candidat pentru noi”, afirma Anca Tapai (foto), staffing lead Hewlett-Packard Romania.
Centrul deruleaza activitati de relationare cu clientul sau cu partenerii, activitati administrative si logistice, de suport creditare si colectare a debitelor, activitati de suport a vanzarilor in 22 de limbi straine.
Decizia de angajare a 600 de persoane pe parcursul acestui an contrabalanseaza strategia de eficientizare a cheltuielilor, abordata in 2009, o parte a angajatilor HP renuntand voluntar la un procent salarial, pentru a sustine compania in criza.
„Decizia voluntara a majoritatii angajatilor de a-si reduce salariile de asa natura incat in perioada in care criza economica a fost la apogeu compania sa nu sufere din punct de vedere financiar a fost un real succes. Acum, datorita rezultatelor obtinute de companie, cei care au contribuit la acest lucru