Conducerea Administraţiei Domeniului Public şi Privat (ADPP), din cadrul Primăriei Ploieşti, a găsit o sursă importantă de venituri extrabugetare: comercializarea de lumânări şi obiecte de cult, spre supărarea Protoieriei Ploieşti. Sursa: Roxana Coman
De câteva luni, pe lista activităţilor ADPP Ploieşti, în afară de întreţinerea spaţiilor verzi şi a locurilor de joacă, figurează una mai puţin obişnuită: comercializarea de lumânări, candele, icoane şi alte obiecte de cult.
Astfel, câteva spaţii din incinta cimitirelor Bolovani şi Eternitatea, administrate de ADPP, au fost transformate în magazine cu caracter religios.
„Până acum am înregistrat venituri importante, de aproape 300.000 de lei. Cel mai bine se vând lumânările şi candelele pentru că avem preţuri sub cele ale pieţei”, susţine directorul ADPP Ploieşti, Dan Ioniţă.
Această activitate nu este văzută cu ochi buni de către preoţi. „Din câte ştiu, biserica are monopol pe vânzarea obiectelor de cult religios. Mai ales icoanele trebuie sfinţite de un preot”, susţine protoiereul Ştefan Muşat.
Mai mult, instituţia din subordinea Primăriei Ploieşti a devenit şi principalul furnizor pentru florăresele din oraş. Astfel, un fir de frezia este vândut de serele ADPP cu 1,2 lei, pentru ca în piaţă acesta să ajungă la 3 lei.
„De cât să mergem la Bucureşti să mai dăm bani pe transport mai bine la sere, aici la primărie. Au preţuri mai bune ca la angro”, spune Maria Toma, una dintre florăresele din Ploieşti.