România se numără printre ţările unde volumul vânzărilor Philip Morris International a înregistat în 2009 o scădere procentuală de două cifre, din cauza unui cumul de factori, în principal şomajul "încăpăţânat", scăderea veniturilor populaţiei şi majorările de preţuri induse de creşterea taxelor. "O combinaţie de niveluri încăpăţânat de ridicate ale şomajului, veniturile disponibile (ale populaţiei -n.r.) mai scăzute şi o politică de preţuri determinată de
România se numără printre ţările unde volumul vânzărilor Philip Morris International a înregistat în 2009 o scădere procentuală de două cifre, din cauza unui cumul de factori, în principal şomajul "încăpăţânat", scăderea veniturilor populaţiei şi majorările de preţuri induse de creşterea taxelor.
"O combinaţie de niveluri încăpăţânat de ridicate ale şomajului, veniturile disponibile (ale populaţiei -n.r.) mai scăzute şi o politică de preţuri determinată de taxe şi-a spus cuvântul în ceea ce priveşte volumul vânzărilor. În special în Spania, Ucraina, ţările baltice, România, Serbia şi Columbia. Pe fiecare dintre aceste pieţe, volumul vânzărilor a înregistrat scăderi procentuale de două cifre", a declarat Louis Camilleri, preşedinte şi director general al Philip Morris, într-o conferinţă cu investitori şi analişti în care a prezentat rezultatele companiei pe 2009.
Majorarea accizelor, "anormală"
Totodată, Camilleri califică majorările accizelor pe ţigarete din România, Grecia şi Turcia drept "anormale".
"Posibilitatea majorărilor deraiate de accize este întotdeauna un risc. Până acum, în acest an, am văzut majorări anormale în Grecia, Turcia şi România", a arătat şeful Philip Morris.
Compania a arătat, în raportul financiar anual publicat joi, că România se numără printre pieţele unde a reuşit să câştige teren în 2009.
Profit mai mic cu 8%
Grupul Philip Morris Internatio