CARIERĂ. După 19 ani în care a fost directorul Operei de Stat din Viena, timişoreanul care şi-a câştigat titlul de cel mai longeviv şef al acestei instituţii acceptă o nouă provocare. Sursa: OCTAVIAN COCOLOȘ
Ioan Holender străbate cântând holurile Operei din Viena, iar vocea baritonală pare să-i intimideze şi acum pe vechii săi colaboratori, care vorbesc cu voce scăzută prin birouri.
Comentează balul care i-a adus încă o dată lume mondenă şi cronici în tabloide, pune la punct, din mers, detalii legate de premiere, dintre care „Medeea”, comandată chiar de Operă, ar trebui să fie o revelaţie mondială, anunţă proiecte. Puţine gânduri legate de rămas bun.
La apropierea finalului de mandat, mulţi se întreabă ce va face Holender, de 19 ani director al Operei din Viena. Din 10 august, la viitorul „copilului său de suflet” se vor gândi succesorii săi, francezul Dominique Meyer şi compozitorul austriac Franz Welser-Moest. Este un capăt pe care şi l-a dorit, spune Holender, sugerând alte drumuri care pornesc din această răscruce.
În urmă cu ceva vreme, Holender spunea că are trei propuneri, dar dezvăluise doar două dintre acestea, lăsând să se înţeleagă că, oricât de onorantă ar fi cea de-a treia, nu va mai fi vorba despre „o funcţie operativă”. Cursa de primă linie are responsabilităţi pe care nu mai doreşte să şi le asume, aşa că vorbeşte mai mult de roluri de „sfetnic”, care să-i permită, la 75 de ani, un binemeritat timp de relaxare.
Şi timpul necesar pentru a-şi mai scrie o dată memoriile, adaugând cei şapte ani trecuţi de la prima încercare şi repovestind, de data aceasta fără inhibiţii, intrigile pe care le-a tratat prea vag şi cu prea multă delicateţe în primul volum. Se ştia că Holender va fi „sfetnicul” Operei de la Tokio şi, de asemenea, că va fi consilier al Operei din Budapesta - „unde nivelul este m