Cele mai mari patru pieţe în curs de dezvoltare – Brazilia, Rusia, India şi China – vor fi responsabile pentru o treime din automobilele vândute la nivel gobal în 2014.
Vânzările de maşini noi vor atinge nivelul de 25 de milioane de unităţi pe pieţele emergente din Brazilia, Rusia, India şi China (BRIC), până în 2014, indică un studiu realizat de ”Boston Consulting Group” (BCG) şi citat de ediţia online a revistei britanice ”Autocar”.
Potrivit estimărilor BCG, pieţele auto mature (Europa, SUA, Japonia) abia vor reveni, în 2014, la plafonul atins înaintea declaşării crizei economice, cu un total de 55 de milioane de autoturisme comercializate.
Analiza BCG subliniază că fiecare dintre cele patru mari pieţe BRIC are propriile caracteristici de care producătorii de automobile vor trebui să ţină seama atunci când îşi vor pune la punct stragiile.
Exemplul cel mai concludent vine din Asia. Acolo, clienţii din tot mai numeroasa clasă medie chineză vor căuta autoturisme din ce în ce mai sofisticate şi mai costisitoare. În schimb, pentru încă mulţi ani, vecinii indieni se vor mulţumi cu ofertele cele mai ieftine, pe modelul descris de Tata Nano.