Voxline: Piaţa de promoţii cu participare prin sms s-a situat, în 2009, la peste 1 mil. euro
Reducerea bugetelor de marketing a determinat orientarea spre rezultate concrete, printre care se numără şi mobile marketing-ul
În 2010, acest sector va ajunge la aproximativ 1,5 mil. euro
În ciuda crizei, anul trecut, campaniile de promoţii cu participare prin sms s-au înmulţit, această piaţă depăşind valoarea de 1 milion de euro, conform unei cercetări realizate de compania Voxline Communication. În plus, şi pentru 2010 se preconizează un avans destul de mare al acestei pieţe. "Valoarea pieţei de promoţii cu participare prin sms, raportat doar la numărul de mesaje tranzitate, la care adăugăm costul mediu de realizare a aplicaţiilor şi un cost mediu de abonament lunar ar depăşi 1 milion euro în 2009, cea mai mare valoare anuală înregistrată de acest tip de acţiuni care folosesc mobil marketing-ul", a explicat Dan Vîrtopeanu, director general, Voxline Communication.
Unul dintre motivele pentru care promoţiile cu participare prin sms au fost în creştere anul trecut îl reprezintă faptul că restrângerea bugetelor de marketing şi publicitate a determinat orientarea spre rezultate concrete, printre care se numără şi mobile marketing-ul.
De asemenea, în 2009 brandurile au investit din ce în ce mai mult în experienţa vizuală a consumatorului cu brandul, alăturând promoţiilor tradiţionale prin sms website-uri dedicate. Astfel, 55% dintre campanii au fost însoţite de acest gen de site-uri, pe care activitatea consumatorului nu se rezumă doar la înscriere în promoţie, existând diverse modalităţi de reţinere a consumatorului cât mai mult pe site prin jocuri, licitaţii, user generated content, feed-uri rss de la bloguri etc.
Cu toate acestea, interesul pentru reducerea costurilor a determinat 44% dintre promoţii să recurgă doar la componenta de