Dacia, cel mai puternic brand romanesc, a vandut in ianuarie aproape 17.300 de autoturisme pe piete europene, cu o valoare de 160 mil. euro, fata de 200 de masini inmatriculate pe piata locala. Vanzarile efective ale Dacia in Romania au fost de aproximativ 800 de masini potrivit oficialilor companiei, diferenta fiind reprezentata de clienti care au amanat inmatricularea, pe fondul revenirii taxei de poluare.
In timp ce in Europa vanzarile Dacia s-au majorat cu 70%, potrivit statisticilor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), in Romania piata auto in ianuarie a fost catalogata de jucatori drept una dezastruoasa, cu o scadere a inmatricularilor de 85%, la aproape 2.100 de masini. Astfel, exporturile Dacia la nivel european au fost luna trecuta de peste opt ori mai mari decat masinile inmatriculate in Romania, de toti jucatorii din auto.
Cu toate ca Dacia se temea de sfarsitul programelor "Rabla" din Europa, care anul trecut au dus productia constructorului autohton la aproape 300.000 de masini, rezultatele din prima luna arata ca brandul romanesc inregistreaza in continuare o crestere a exporturilor. Astfel in Europa de Vest s-au inmatriculat in ianuarie 15.800 de modele Dacia, dublu fata de ianuarie 2009.
"In 2010 exporturile se vor stabiliza la aproximativ 85%. Totusi vom conta pe piata locala, mai ales dupa ce va demara programul de casare", a subliniat Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia.
Dacia, cel mai puternic brand romanesc, a vandut in ianuarie aproape 17.300 de autoturisme pe piete europene, cu o valoare de 160 mil. euro, fata de 200 de masini inmatriculate pe piata locala. Vanzarile efective ale Dacia in Romania au fost de aproximativ 800 de masini potrivit oficialilor companiei, diferenta fiind reprezentata de clienti care au amanat inmatricularea, pe fondul revenirii taxei de poluare.
In timp