DREPTURI. Orice român nemulţumit de prestaţia medicului de familie îl poate înlocui după şase luni din momentul înscrierii. Procedura e relativ uşoară, dar există riscul ca noul medic să nu fie la înălţime. Sursa: Codrin Prisecaru
Atunci când un asigurat doreşte să-şi schimbe medicul de familie, lucrurile sunt relativ sim ple. Teoretic, e suficient ca asiguratul să adreseze o cerere medicului la care doreşte să se înscrie, precizând numele celui de la care pleacă. Se întâmplă însă ca unii medici să pune beţe în roate acestei mişcări, moment în care se poate cere intervenţia casei de asigurări de sănătate.
Alegere cu riscuri
Mariana are 60 de ani, e din Bucureşti şi are multe boli cronice, de la diabet şi insuficienţă cardiacă, până la osteoporoză: „Medicul la care eram în scrisă de mulţi ani era destul de brutal în exprimare şi făcea scandal când mergeam să cer reţete. O asistentă mi-a spus că am dreptul să-l schimb, aşa că am mers la altul. Nu am nimerit însă prea bine. Noul doctor îmi dă reţete mai uşor, însă mă pune pe liste de aşteptare: când i-am cerut vaccin împotriva gripei noi mi-a spus că nu mai are, deşi primise”.
Schimbarea medicului se poate face după şase luni de la momentul înscrierii pe lista unui astfel de specialist. „Medicul nou trebuie să-l informeze pe cel vechi de la ce dată a optat pacientul să fie pe lista lui. Medicul vechi e obligat să transmită prin poştă, în 15 zile lucrătoare, fişa medicală a celui care s-a retras de pe listă şi să anunţe casa de asigurări”, explică Cristina Călinoiu, purtător de cuvânt la Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti (CASMB).
Casa de asigurări poate media conflictele
Ce se întâmplă mai departe? „Se face radierea de pe lista medicului vechi. Un pacient nu are cum să apară la mai mulţi medici, pentru că sunt excluşi automa