Un exerciţiu stilistic pentru cei care ţin la propria imagine. Iată noul Citroën DS3. Citroën a promis să se întoarcă în segmentul premium şi s-a ţinut de cuvânt. Modelul DS3 este primul din noua serie DS şi un concurent important pentru Mini şi Fiat 500.
CUM ARATĂ?
Spre deosebire de concurenţii direcţi, Mini şi Fiat 500, noul DS3 nu are decât numele inspirat din trecutul mărcii. Designul este unul modern şi împrumută platforma tehnică de la noul C3. Se disting partea frontală impunătoare marcată de leduri şi profilul plonjat foarte sportiv, specific unei caroserii cu trei portiere.
Faţă de prototipul arătat iniţial, Citroënul DS3, lansat acum în serie, este foarte asemănător până la nivelul detaliilor. DS urmează a fi seria de modele premium din oferta Citroën.
Drept urmare, DS3 vine cu o gamă extinsă de personalizare, atât în ceea ce priveşte culorile, dar şi texturile disponibile pentru exterior şi interior. Practic, clienţiilor le sunt oferite 38 de posibilăţi de asortare a personalităţii. Faţă de Fiat 500, DS3 permite un tipar mai îndrăzneţ al combinaţiilor şi asta datorită perfecţionării procesului de fabricaţie.
Pentru habitaclu se prescrie aceeaşi reţetă generoasă. Planşa de bord împrumută culoarea de la exterior şi se ajunge până la a personaliza şi cheia de contact. Pentru ea există „pastile" colorate asortate la caroserie.
CUM MERGE?
Prima ocazie de a conduce maşina a fost oferită presei la Paris. Aşa am reuşit să descoperim şi un nivel de calitate foarte apropiat de nivelul aparenţelor. DS3 este pe dedesubt un Citroën C3, dar are o ţinută mai fermă datorită suspensiei modificate şi a jantelor de maximum 17 inci. O altă preocupare Citroën a fost să ofere un parcurs silenţios. Şi a reuşit cu sprijinul unei izolări foarte atent lucrată. Pasagerii chiar nu pot fi deranjaţi de funcţionarea motorului sau a