Cu siguranta vi s-a intamplat sa cumparati produse defecte sau care s-au stricat in perioada de garantie si nu ati stiut cum sa rezolvati problema. Noi ne-am interesat la Autoritatea pentru Protectia Consumatorului si am aflat care sunt drepturile dvs. in calitate de cumparator.
Foarte putini stiu ce sa faca atunci cand constata ca mobilierul sau materialele de constructii pe care le-au cumparat pentru amenajarea casei prezinta defecte. Aceasta situatie apare atunci cand cumparaturile se fac in graba sau nu se acorda importanta verificarii produselor in magazin. Nu rare sunt situatiile in care materialele de constructii sunt cumparate chiar de muncitorii care se ocupa de renovarea locuintei.
La cele mentionate, se mai poate adauga lipsa de comunicare cu vanzatorul sau increderea totala in acesta, care de regula e interesat mai mult de vinderea marfii si mai putin sa va informeze corect cu privire la drepturile dvs. In primul rand, trebuie stiut ca produsele pe care le achizitionati trebuie insotite de certificatul de garantie. Daca vanzatorul ofera garantie, atunci are obligatiile prevazute in documentul respectiv.
Ce faceti cand nu exista pe stoc produse similare
Daca magazinul accepta inlocuirea unui produs defect, dar nu mai are pe stoc exact acelasi model, puteti solicita aprovizionarea de la distribuitor/producator/importator a unei cantitati cu aceleasi caracteristici, puteti accepta alt model de gresie (cu reglarea diferentei de pret) sau solicita restituirea contravalorii produselor cu defect.
Electrocasnice defecte
Conform datelor furnizate de Protectia Consumatorului, daca ati achizitionat electrocasnice defecte si va prezentati cu acestea in magazin in primele sase luni de la cumparare, nu trebuie sa dovediti neconformitatea lor, ci aveti dreptul de a solicita vanzatorului repararea produsului sau inlocuir