Acesta vizează aspecte precum cele legate de leadership, managementul timpului sau reducerea stresului
Serviciul poate avea efecte pozitive la nivel organizaţional
Unul dintre procesele care pot fi relaţionate cu strategia de resurse umane a unei companii este coaching-ul. Un coach ţine o serie de şedinţe cu clienţii săi, prin intermediul căruia el ajută persoana să evolueze, funcţionând numai dacă persoana respectivă este deschisă pentru schimbare. El nu are rolul de a transfera cunoştinţe tehnice, cum este cazul unui trainer, ci oferă suport pentru ca persoanele care apelează la acest serviciu să descopere singure răspunsurile de care au nevoie într-un moment al dezvoltării lor, la schimbarea percepţiilor ce pot duce la blocaje la nivel psihic cu privire la activitatea desfăşurată. La serviciile oferite de un coach pot apela atât persoane individual, cât şi organizaţii.
La nivel internaţional există şi o Federaţie Internaţională a Coach-ilor, o organizaţie nonprofit bazată pe contribuţii individuale formată din profesionişti ce practică coaching-ul de afaceri sau personal, cu peste 14.000 de membri din mai mult de 80 de ţări şi 150 de capitole în 42 de ţări.
Coaching-ul oferă sprijin pentru a face faţă unei schimbări
Coach-ul Mihai Popa-Radu, Managing Partner al unei firme specializate în servicii de coaching, Seeds for Success, ne-a oferit o perspectivă mai detaliată a principalelor aspecte pe care le prespune un serviciu de coaching. " În ceea ce priveşte rezultatele, dacă e să vorbim la un mod generic, o persoană poate să se aştepte la un sprijin în accelerarea procesului prin care face faţă unei schimbări", a dat exemplu coach-ul.
Coaching-ul nu funcţionează decât dacă omul sau organizaţia care apelează la un coach doreşte schimbarea.
"Aceasta este o distincţie faţă de training, un om poate fi t