LCD-urile si plasmele TV de ultima generatia cu preturi mai mici decat un smartphone au ridicat vanzarile din ultimul trimestru.
Romanii au cumparat in ultimele doua luni ale anului trecut televizoare de ultima generatie (LCD si cu plasma) in valoare de aproape 60 de milioane de euro, aproape cat in primele sase luni ale anului, pe fondul scaderii preturilor si al achizitiilor mai mari facute de sarbatori, potrivit unui raport al companiei de analiza GfK Romania.
In total, anul trecut in Romania s-au vandut televizoare de 212 mil. euro, din care 32,6 mil. euro au fost platiti pe televizoare cu tub catodic, de generatie veche, iar 179,8 mil. euro pe televizoare de ultima generatie, potrivit datelor GfK.
La nivelul intregului an 2009 romanii au cumparat o jumatate de milion de televizoare LCD, potrivit unei estimari a LG Romania, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata. In primele 10 luni ale anului trecut in Romania se vandusera 283.000 de televizoare cu tub catodic si 313.000 de tip LCD si cu plasma, potrivit datelor GfK.
"Comparativ cu decembrie 2008, vanzarile de TV/Audio au scazut cu 30%. Totusi, pentru aceste produse - televizoarele cu plasma si LCD, sistemele audio si home cinema si media playerele portabile - comparatia cu noiembrie 2009 arata ca valoarea vanzarilor aproape s-a dublat in decembrie 2009. In special, vanzarile de televizoare cu plasma si LCD - principalul motor de pe piata - au fost sustinute de-a lungul anului prin promotii semnificative ale retailerilor si ale producatorilor, fiind, de asemenea, produsele cu scaderea de pret cea mai masiva in randul electronicelor", potrivit oficialilor GfK.
De altfel, un televizor compatibil cu transmisia TV in format de inalta definitie (HD) a operatorilor UPC sau Romtelecom a ajuns sa coste si mai putin de 1.000 de lei - devenind astfel mai ieftin decat un smartphon