La ultimele sedinte ale Comisiei Tehnice de Urbanism si Amenajarea Teritoriului de pe langa Primaria Capitalei cativa arhitecti - membri ai forului consultativ - au sustinut ca Hotararea 66/2006 care reglementeaza numarul necesar de locuri de parcare la cladirile noi este depasita. Mai exact, ideea promovata este ca locurile de parcare aduc masini in zona respectiva, si cel putin in centru, cladirile noi ar trebui facute fara parking-uri. Acestia sunt de parere ca, daca nu se fac locuri de parcare, sutele de oameni care lucreaza in birourile respective nu vor veni cu automobilul la serviciu.
In plus, sustinatorii acestei idei sunt de parere ca locurile de parcare dauneaza mediului. Motivul? Daca angajatii vin cu masina la serviciu, polueaza.
Dincolo de protectia mediului si fluidizarea traficului, aceasta modificare a hotararii ar fi foarte avantajoasa pentru dezvoltatorii de cladiri de birouri, fiindca renuntarea la parcarea subterana le-ar micsora costurile cu pina la 50% din pretul constructiei noi.
Aceasta politica este adoptata de cateva capitale europene, printre care Londra, au argumentat arhitectii adepti ai acestei masuri. Spre deosebire de Bucuresti insa, in Londra transportul in comun este foarte bine pus la punct si sunt parcari publice. In plus, exista o taxa de intrare in centrul orasului, ca sa descurajeze cetatenii sa vina cu masina la serviciu.
HotNews.ro va prezinta parerile catorva membrii din Comisia Tehnica de Urbanism si va invita sa dezbateti aceasta problema.
Cladirile noi din centru ar trebui construite fara locuri de parcare?
Dan Serban, membru in Comisia Tehnica de Urbanism si Amenajarea Teritoriului (CTUAT) de pe langa Primaria Capitalei: „Cred ca da. Este o idee foarte green pentru ca descurajeaza patrunderea masinilor in centru. Desigur, nu este valabila pentru zonele pe