Ursus Breweries, liderul pietei locale de bere, estimeaza ca situatia in piata de profil, care s-a confruntat anul trecut cu o scadere medie de 15%, nu se va imbunatati in urmatoarele 4-6 luni, si sustine ca mediul de afaceri romanesc are nevoie in primul rand de stabilitate – financiara, economica, politica.
“Am crezut de multe ori ca am atins fundul sacului, insa situatia continua sa se inrautateasca. Nu pot sa spun cand va avea loc o revenire a pietei, insa cred ca in urmatoarele 4-6 luni nu vom vedea crestere. Toti ne-am confruntat cu dificultati in ultimele 18 luni. Jucatorii din mediul de afaceri se asteapta insa la stabilitate in 2010 din partea guvernantilor. Dupa un an de alegeri, vrem cu totii stabilitate economica, politica”, spune Andrei Haret (foto), vicepresedinte vanzari si distributie Ursus Breweries.
Potrivit acestuia, Ursus Breweries nu isi va modifica strategia de business in 2010, urmand aceeasi linie strategica stabilita acum 2-3 ani.
“Vom continua sa rezistam, speram la o vara mai buna. Oricum, in 2009 nu am scazut la fel de mult ca piata berii”, declara Haret.
Rezultatele financiare ale Ursus Breweries vor fi publicate in luna mai.
De asemenea, Grant McKenzie, vicepresedinte marketing Ursus Breweries, sustine ca industria berii din Romania, estimata la 1,6 mld. euro, nu va afisa anul acesta aceeasi scadere ca in 2009, respectiv 15%, insa “nu va mai arata la fel de bine ca in 2008”.
“Un lucru bun pe care l-a adus criza financiara pentru Ursus a fost faptul ca am castigat cota de piata, iar oamenii se reintorc la brandurile romanesti”, spune McKenzie.
In plus, vicepresedintele de marketing Ursus Breweries afirma ca producatorul de bere nu are in plan noi achizitiim, mizand pe o “crestere organica”. “Avem branduri reprezentantive in fiecare segment. Nu cred ca exista ul alt brand romanesc de care sa ne