Asfaltul s-a degradat din cauza vechimii şi nu mai poate fi reabilitat, pentru că banii de reparaţii s-au dus pe deszăpezire. Drumarii spun că autorităţile au ales cele mai proaste soluţii de întreţinere. Drumurile noastre arată ca după bombardament pentru că au durata de folosinţă depăşită. Zăpada a măcinat asfaltul, iar fondurile de reparare s-au epuizat.
Regele asfaltului din Banat este dat în judecată de şoferii care şi-au rupt maşinile în gropi
Iarna 2009-2010 a avut un efect de revelator asupra drumurilor României: pe de-o parte, acum se vede ce tronsoane sunt expirate, iar pe de altă parte a arătat românilor cât de (ne)importantă este infrastructura rutieră pentru autorităţile centrale sau locale.
Fosta Capitală Culturală Europeană arată ca după bombardament. Sute de plângeri depuse la Primărie
În primul rând, statisticile oficiale arată că, din totalul drumurilor publice (81.700 de kilometri), doar 47% (22.865 kilometri) sunt modernizate şi aproape 40.000 de kilometri de drumuri ar trebui reconstruite sau scoase din uz.
În ceea ce priveşte drumurile dotate cu îmbrăcăminţi asfaltice uşoare, peste 60% aveau durata de serviciu depăşită în 2009, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică.
Cu asta am intrat în iarnă, cu asta ieşim acum de sub zăpadă: 60% din drumuri n-au rezistat alternanţelor îngheţ-dezgheţ, care în 2010 s-au repetat în mai multe cicluri decât în alţi ani, astfel că acum şoferii sunt nevoiţi să dea cu maşinile din groapă în groapă chiar şi pe tronsoanele care în trecut arătau relativ rezonabil.
Banii s-au topit odată cu zăpada
Oficialii Ministerului Transporturilor şi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) au anunţat recent, pe mai multe canale de comunicare, că deszăpezirile au epuizat bugetul necesar reabilitării drumurilor.
@N_