Reprezentantii Ursus Breweries, cel mai mare producator de bere din Romania, sustin ca anul acesta va fi la fel de dificil ca 2009 si nu vad o revenire a pietei berii decat pe termen mediu.
Cu toate acestea, managerii producatorului brandurilor Timisoreana si Ursus nu asteapta pentru 2010 o scadere la fel de puternica a vanzarilor ca in anul precedent, cand piata s-a contractat cu peste 15%, cel mai abrupt declin din ultimii zece ani.
"In ultimele 18 luni a fost foarte dificil de estimat evolutia pietei. Am avut multe momente in care am spus ca acela era maximul care poate fi atins, dar luna urmatoare piata scadea si mai mult. Mediul economic va ramane si anul acesta dificil, deoarece guvernul a anuntat noi disponibilizari. Nu cred ca piata berii isi va reveni in patru-sase luni, ci pe termen mediu", a declarat Andrei Haret, vicepresedinte vanzari si distributie al Ursus Breweries, companie cu afaceri de 325 mil. euro in 2008 si o cota de piata de 31%. De aceea, producatorul de bere nu intentioneaza sa mai faca anul acesta investitii majore in fabrici.
"Acum suntem in faza de consolidare a investitiilor realizate in anii precedenti. Vom investi anul acesta 4,2 mil. euro in fabrica din Brasov pentru imbunatatirea calitatii apei si vom mai face unele ajustari, dar investitiile vor fi mai mici decat in anii trecuti", a explicat Alan Sikora, vicepresedinte tehnic al Ursus Breweries.
Cu toate acestea, reprezentantii companiei sustin ca bugetele alocate departamentelor de marketing si vanzari vor fi in 2010 similare cu cele din anii precedenti. "Bugetul de marketing este mai mult sau mai putin similar celui din 2009. In plus, anul acesta nu conteaza cine investeste cel mai mult in marketing, ci cine este cel care are cea mai buna idee. Lumea se schimba si trebuie sa te adaptezi, asa ca anul acesta am incercat sa facem mai multe cheltuieli eficiente