Achizitia sau vanzarea unui imobil sunt momente foarte importante, pentru ca este vorba, de obicei, de o suma mare de bani. De aceea trebuie sa stii care sunt pasii care trebuie facuti pentru o tranzactie imobiliara de succes.
Odata ajunsi la notar, dezvoltatorul are obligatia sa prezinte actul de proprietate, procesul verbal de receptie finala a constructiei, copia dupa autorizatia de constructie, certificatul fiscal, planul cadastral si incheierea de intabulare, se arata intr-un comunicat de la DMI.
Extrasul de carte funciara este obtinut de catre notar anterior semnarii, de la Biroul de Carte Funciara. Actul contine informatii despre situatia juridica a imobilului, iar obtinerea lui dureaza o zi la urgenta si doua zile prin procedura normala.
Certificatul fiscal se elibereaza de catre Primarie - directia taxe si impozite, in 48 ore de la depunerea cererii, si este valabil 30 de zile. Aceasta este documentul care atesta faptul ca proprietarul figureaza pe rolul administratiei financiare cu imobilul ce urmeaza a fi vandut, imobil pentru care impozitele sunt achitate la zi, nefiind urmarit pentru eventuale debite sau amenzi de catre stat.
Planul cadastral este intocmit de un proiectant autorizat si este avizat de catre Oficiul de Cadastru, Geodezie si Cartografie , care atribuie si numarul cadastral. Cumparatorul trebuie sa prezinte in fata notarului actul de identitate si, daca este cazul, certificatul de casatorie sau sentinta civila de divort cu mentiunea "definitiva si irevocabila".
Precontractul si suma pentru avans
Pentru ca ambele parti sa se asigure ca prima negociere va fi respectata, in practica, se obisnuieste incheierea unui precontract, intocmit in cel putin doua exemplare, astfel incat fiecare parte primeste un exemplar.
"Pentru a elimina neclaritatile ulterioare, in prec