Muncitorii români care lucrează în domeniul construcţiilor în Peninsulă trebuie să respecte norme stricte privind protecţia mediului. Cea mai importantă sursă de poluare a marilor oraşe spaniole sunt şantierele. Acestea produc, dacă nu sunt bine protejate, zeci de tone de praf anual.
Madridul şi Bucureştiul erau, înainte de criza economică, două dintre oraşele cu cele mai multe proiecte imobiliare aflate în derulare în Europa.
Un raport prezentat cu ocazia unei conferinţe pe teme de mediu de la Copenhaga, care face un clasament al celor mai poluate oraşe din Europa, situează Bucureştiul pe locul 28 din 30, iar capitala Spaniei pe poziţia a 12-a.
Diferenţa dintre gradul de poluare cu praf al celor două oraşe este vizibilă cu ochiul liber şi este clar în defavoarea Bucureştiului.
Sunt protejate zonele turistice
Autorităţile madrilene supraveghează cu stricteţe respectarea normelor de protecţie a mediului pentru că primăria vrea să ofere sutelor de mii de turişti care vizitează anual oraşul un mediu cât mai curat. De exemplu, constructorilor le este interzis să depoziteze direct pe pământ resturile de materiale de construcţii sau molozul.
Acest lucru este permis numai în containere şi în saci speciali din rafie. Tot constructorii au obligaţia să spele, la sfârşitul zilei de lucru, străzile şi căile de acces din jurul şantierului.
150 de euro, chiria pentru un container special
Clădirile aflate în construcţie sau în restaurare trebuie acoperite cu plase speciale şi împrejmuite cu garduri înalte.
Noaptea, în intervalul orar 20.00-8.00, firmele sunt obligate să acopere containerele şi sacii cu plase de protecţie. În zonele de interes turistic sau în locurile publice, prezenţa containerelor sau a sacilor este interzisă în zilele de sărbătoare sau în weekenduri.
Containerele standard pentru depozitarea molozulu