Toncescu (CSA): Clienţii se vor orienta în special către produsele de economisire, dar şi spre cele de protecţie financiară
"Am convingerea că, odată cu ieşirea din criză, încrederea consumatorilor în asigurări de viaţă va creşte"
Piaţa de asigurări de viaţă va recupera în 2010 scăderea înregistrată anul trecut, iar consumatorii se vor îndrepta cu precădere către produsele tradiţionale de asigurări, a estimat ieri preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), Angela Toncescu. "Am convingerea că, odată cu ieşirea din criză, încrederea consumatorilor în asigurări de viaţă va creşte", a afirmat Toncescu.
Potrivit şefului CSA, potenţialii clienţi se vor orienta în acest an în special către produsele de economisire, care oferă avantajul unei sume asigurate garantate, dar şi spre cele de protecţie financiară.
În acelaşi timp, preşedintele CSA a subliniat faptul că piaţa românească de asigurări de viaţă are un potenţial semnificativ de creştere, în condiţiile în care gradul de penetrare a produselor de asigurare de viaţă este de numai 0,4% din Produsul Intern Brut (PIB).
Toncescu a repetat că în 2010 asigurările de tip unit-linked, cu componentă investiţională, vor înregistra o revenire. "În ianuarie 2010, problema răscumpărărilor nu mai există decât într-o mică măsură", a afirmat aceasta, susţinând că societăţile de asigurări au luat măsurile necesare în acest sens, fără a da detalii. Numărul de contracte noi de asigurări de viaţă a crescut în ianuarie pe piaţa românească, potrivit şefului de la CSA, care nu a oferit detalii. În ianuarie, mai mulţi reprezentanţi ai firmelor de asigurări estimau că piaţa românească de asigurări de viaţă ar putea să scadă cu până la 10% în acest an, la valori calculate în lei, pe fondul reducerii puterii de cumpărare a românilor, în urma creşterii ratei şomajului.
Piaţa ar pu