Programele naţionale de stimulare a cumpărării de maşini noi dispar treptat în Europa. Acest fapt care riscă să perturbe din nou sectorul automobilului este discutat vineri, 19 februarie, la Bruxelles, de miniştrii Industriei, transmite corespondentul RFI, Mihaela Gherghişan. Aflat în criză de mai bine de doi ani, sectorul european al automobilului va cunoaşte probabil un alt şoc odată cu dispariţia treptată a programelor de tip Rabla, care incită la cumpărarea demaşini noi. Programul german de încurajare a sectorului a luat sfârşit anul trecut, iar în Franţa el este aproape epuizat în prezent. La aceasta se adaugă tendinţa tot mai protecţionistă a pieţelor mari de automobile, precum cea germană şi cea franceză, care pun în pericol pieţele vecine.
Programele naţionale de stimulare a cumpărării de maşini noi dispar treptat în Europa. Acest fapt care riscă să perturbe din nou sectorul automobilului este discutat vineri, 19 februarie, la Bruxelles, de miniştrii Industriei, transmite corespondentul RFI, Mihaela Gherghişan (audio).
Aflat în criză de mai bine de doi ani, sectorul european al automobilului va cunoaşte probabil un alt şoc odată cu dispariţia treptată a programelor de tip Rabla, care incită la cumpărarea demaşini noi.
Programul german de încurajare a sectorului a luat sfârşit anul trecut, iar în Franţa el este aproape epuizat în prezent.
La aceasta se adaugă tendinţa tot mai protecţionistă a pieţelor mari de automobile, precum cea germană şi cea franceză, care pun în pericol pieţele vecine.
Uzina OPEL de la Anvers, în Belgia se va închide în iulie şi din cauza măsurilor protecţioniste luate de Germania vecină, spun belgienii, pe când slovenii se tem că Franţa îşi va rechema producţia maşinii Renault Clio.
În aceste condiţii, miniştrii Industriei dezbat problema la Bruxelles, unde cel puţin în privinţa sectorului automobilulu