Conştienţi de problemele din timpul călătoriilor, transportatorii dau vina pe pasageri pentru supraaglomerare, dar nici nu vor să suplimenteze numărul maşinilor.
Patronii firmelor de transport susţin cu tărie că pasagerii sunt cei care crează situaţiile neplăcute în timpul călătoriilor şi-i ameninţă pe şoferi. Administratorii sunt conştienţi de neregulile pe care le fac angajaţii lor. Ei ştiu că şoferii nu dau bilete, nu respectă graficul sau că circulă cu viteză, dar se arată neputincioşi.
„Nu am ce să le fac. Eu îl dau azi afară pe unul din ei, angajez altul şi o să procedeze la fel“, spune Gheorghe Popa, patronul firmei Autogiroem. Cu toate acestea, şi el crede că pasagerii poartă cea mai mare parte din vină atunci când vine vorba de supraaglomerare.
„Au reacţionat violent“
„Oamenii se înghesuie să urce şi-i ameninţă pe şoferi că-i zboară de la volan, cum să nu se facă înghesuială? Când şoferul opreşte să coboare careva, repede mai urcă cinci persoane“, a mai spus patronul Autogiroem. Mariana Dinu, directorul Grup Media Sud, spune că pasagerii nu vor să înţeleagă că nu pot circula în picioare într-un microbuz.
„Au existat situaţii în care, chiar dacă s-a încercat oprirea urcărilor în microbuz, aceştia au reacţionat violent impunând cu forţa urcarea în mijlocul de transport, pentru a ajunge urgent într-un anume loc pe traseu“, susţine Mariana Dinu. „Nu toţi avem aceleaşi reguli. Dacă se adună multe sesizări atunci apare un semn de întrebare şi se iau măsuri. Dacă un şofer de-al meu nu dă bilet, atunci i se taie 100 de lei din salariu“, spune Omer Chinan, administratorul firmei Transevren.
Suplimentarea cu maşini nu este rentabilă
Niciunul dintre administratori nu vede o soluţie în suplimentarea numărului de maşini de pe un traseu pentru simplul fapt că, spun ei, nu este rentabil. „Ce rost are să pun mai multe maşini? Aglome