Tot mai mulţi patroni de magazine mizează pe dorinţa părinţilor de a-şi hrăni copiii cât mai sănătos. Chiar dacă prețurile acestor produse le depășesc pe cele practicate la produsele zilnice de consum din magazinele obișnuite, vânzările sunt în creștere.
Comercianţii de produse bio recunosc că şi-au asumat un risc destul de mare atunci când au decis să pună bazele unei afaceri de profil. Criticile nutriţioniştilor, dar şi ale medicilor, faţă de alimentele care conţin chimicale, cât şi adoptarea unei taxe pe fast-food, au început să stârnească interesul arădenilor pentru produsele bio. Acestea au devenit o alternativă la hamburgerul şi salamul cumpărat din supermarketuri.
„Sezonul produselor bio şi al celor naturiste este iarna. Deşi în mare parte preţurile sunt mult mai mari faţă de ceea ce se găseşte în magazine, sunt destul de mulţi arădeni care au început să opteze pentru o alimentaţie mai sănătoasă”, a spus Mariana Diţu, proprietara unui magazin de profil din Arad.
Pofta vine mâncând
Patronii de magazine naturiste sunt optimişti în privinţa afacerii lor şi spun că încep să aibă o clientelă stabilă prin intermediul căreia câştigă lunar noi cumpărători. „Am câţiva clienţi fideli, pentru care fac comenzi speciale, mai ales că e vorba de produse relativ scumpe. Sunt de un an pe piaţa din Arad şi văd o creştere constantă în acest domeniu”, a mărturisit Silviu Sever, proprietar de magazin bio-naturist. Eforturile de prezentare a produselor din magazin sunt susţinute şi de campanii ale instituţiilor statului prin care populaţia este încurajată să mănânce sănătos.
Problemele economice din ultimul timp se resimt şi în comerţul cu produse bio. Se plâng de scădearea vânzărilor producătorii de miere, dar şi micii fermieri. „Preţurile au crescut, iar clienţii sunt tot mai puţini. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut se simte criza