Îngrijoraţi de efectele crizei economice asupra industriei mass-media şi de interpretarea greşită de către Mediasind a aplicabilităţii contractelor colective la nivel de ramură care induce o stare de teamă şi afectează imaginea societăţilor din media, patronatele din presă au cerut renegocierea prevederilor stabilite în contractul colectiv de muncă.
"Patronatul Presei Române (PPR) şi Patronatul Presei din România - Romedia îşi exprimă îngrijorarea cu privire la momentul de gravă criză economică prin care trece, în prezent, industria mass-media. Efectele acestei perioade extrem de dificile sunt resimţite prin închiderea mai multor publicaţii şi/sau puncte de lucru locale, ediţii/suplimente etc.", notează un comunicat semnat de Cosmina Noaghea, preşedintele Patronatului Presei Române, şi Teodor Vasiliu, preşedintele Patronatului Presei din România - Romedia, explicând că situaţia prezentă este accentuată şi de obligativitatea companiilor de presă de a aplica prevederile Contractului Colectiv de Muncă la Nivel de Ramură Mass-media, prevederi care îngreunează supravieţuirea şi menţinerea pe linia de plutire a majorităţii companiilor de presă.
"Hărţuirea la care sunt supuse trusturile de presă prin controalele repetate ale Inspectoratului Teritorial de Muncă, în Bucureşti şi în ţară, şi interpretarea abuzivă a clauzelor Contractului Colectiv de Muncă la Nivel de Ramură Mass-media şi prin comunicatele de presă ale Mediasind cu privire la aplicabilitatea acestui contract, induc o anumită stare de teamă în industria mass-media şi generează o percepţie greşită cu privire la trusturile de presă, afectând imaginea şi stabilitatea acestora. Având în vedere efectele crizei asupra industriei mass-media, precum şi efectele clauzelor Contractului Colectiv de Muncă la Nivel de Ramură Mass-Media, clauze imposibil de aplicat la ora actuală şi care, aplicate, ar determin