Produsele care au in componenta acidul acetilsalicilic au generat vanzari cumulate de 9,9 mil. euro in perioada decembrie 2008 - noiembrie 2009, adica 0,5% din intreaga piata farmaceutica, care anul trecut a atins 1,9 mld. euro, conform datelor companiei de analiza si studii de piata Cegedim Romania.
Medicamentele pe baza de acid acetilsalicilic (substanta activa din brandul Aspirin) au resimtit puternic anul trecut reducerea puterii de cumparare, vanzarile scazand cu 20% in volum si cu 11% in valoare, conform datelor companiei de analiza si studii de piata Cegedim.
Criza nu a ocolit nici Aspirina, "batranul" brand de medicamente, prezent pe piata romaneasca inca din 1929 si care treptat a fost preluat si de majoritatea producatorilor locali si realizat in facilitatile proprii.
"Este un brand cunoscut, prezent de foarte mult timp in Romania. Eu sunt farmacista de 11 ani si lucrez cu el. Oamenii vin si cer Aspirina si pentru temperatura si durere, dar cardiologii o prescriu si pentru inima", spune o farmacista din Bucuresti.
Desi este unul dintre cele mai vechi produse, nu se numara si printre cele mai ieftine. Pentru produsele romanesti pretul este de peste 3,5 lei, iar pentru cele din import sare de 11,5 lei.
Companii precum Zentiva, Ozone, Biofarm si Gedeon Richter se numara printre cei pentru care Aspirina a devenit un business, ei aducand pe piata brandul acid acetilsalicilic.
Vanzari de aproape 10 mil. euro
"Acidul acetilsalicilic este o substanta activa generica, utilizata si de alte companii farmaceutice in componenta unor medicamente. Asa cum se stie, o companie farmaceutica care produce un medicament poseda o licenta de exclusivitate ce dureaza in medie 15 - 20 de ani. Dupa aceasta perioada, oricine cunoaste formula si are tehnologia necesara poate produce medicamente care au compozitie asemanatoare, fara a avea