Industria navigatiei prin satelit cauta o noua directie de dezvoltare, dupa ce Nokia si Google au decis sa ofere navigatie gratuita pe telefoanele mobile, scrie Reuters. Subiectul a fost abordat la Targul Mondial al Telefoniei Mobile de la Barcelona, care s-a incheiat ieri.
Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, a inceput de luna trecuta sa ofere navigatie GPS gratuita pentru 20 de milioane de telefoane mobile. Compania apreciaza ca aceasta afacere ii va aduce vanzari de smartphone-uri de 2 miliarde de euro pana in 2011. Analistii sustin ca impactul a fost deja creat.
"Navigatia pe telefoane mobile era o industrie, dar acum este o aplicatie, una gratis chiar", sustine Tim Shepherd de la compania de consultanta Canalys.
Potrivit Nokia, 3 milioane de clien]i au descarcat hartile Ovi, folosite pentru navigatia gratuita. Numai in prima saptamana de la lansare compania finlandeza a anuntat ca aplicatia a fost descarcata de peste un milion de ori, in medie o data pe secunda.
Dar oferirea navigatiei gratuite nu va crea oportunitati pentru ceilalti jucatori din industrie, sustin unii analisti.
"Avem un plan B, dar nu putem da alte detalii. Vom face alte anunturi \n acest an. Vedem o crestere a cererii pentru solu]ii oferite de noi. Suntem \n negocieri cu alte companii", a declarat Gerhard Mayr.
Companiile producatoare de GPS-uri si alte instrumente de navigare pregatesc noutati pentru a contracara Nokia si Google. Potrivit lui Maarten Oldenhof, CEO al Automotive Navigation Data (AND), companie care furnizeaza harti pentru GPS, navigatia pe mobil este una dintre cele mai de succes businessuri pentru viitor. AND, care are o capitalizare de 20 de milioane de euro, lucreaza cu alti producatori de harti digitale pentru a crea o platforma globala.
"Ne construim propria harta", a declarat Noam Bardin, CEO al Waze