Tot mai multi producatori de computere vor sa dezvolte strategii si instrumente pentru a concura cu iPad-ul lansat de Apple, sperand sa obtina profit din acest segment de computere, scrie Wall Street Journal (WSJ).
In urmatoarele saptamani, executivii Hewlett-Packard se vor intalni in Statele Unite si Taiwan pentru a stabili pretul si functiile pe care le va avea computerul cu ecran tactil numit Slate, au declarat persoane apropiate situatiei, citate de WSJ.
HP a discutat despre vanzarea tabletei Slate la un pret sub cel al Apple, de 629 dolari, au declarat sursele citate de Wall Street Journal.
Executivi de la Dell, Acer si Sony au declarat ca urmaresc terminalul Apple pentru a redefini propriile produse. De asemenea, o echipa Microsoft lucreaza la un instrument de tip tableta cu doua ecrane, numit Courier.
"Pentru noi, lansarea iPad-ului este un punct de referinta pentru industrie", a declarat Mike Abary, vice-presedintele diviziei de computere Vaio pentru Sony. Abary s-a intalnit cu executivii Sony, iar in Japonia a avut loc o intrevedere cu oficialii companiei pentru a discuta perspectivele din piata computerelor cu ecran tactil. Executivul a declarat ca Sony, care produce cititoare de carti digitale cu ecran tactil, ia in considerare dezvoltarea de noi instrumente.
Companiile PC doresc o cota din piata tabletelor PC, care continua sa se dezvolte. Dupa ce marjele de profit au scazut, ca urmare a razboiului preturilor, producatorii de computere spera ca noile instrumente tactile sa se vanda pentru un pret mai mare decat netbook-urile, desi au componente asemanatoare.
Sumit Agnihotry, vicepresedintele de marketing al Acer, a declarat ca al doilea producator de PC-uri dezvolta terminale cu dimensiuni intre un smartphone si un laptop, inclusiv un cititor electronic ce va fi lansat in acest an.
El a declarat ca Acer va