Mijloacele de transport, deşi ecologice, sunt uzate, iar costurile de întreţinere a căii de rulare sunt foarte mari. Municipalitatea a anunţat că vrea să cumpere în următorii doi ani autobuze cu 24 de locuri care să înlocuiască tramvaiele.
Transportul în comun cu tramvaiul are zilele numărate. La 20 de ani de la punerea în funcţiunea a acestor mijloace de călătorie, municipalitatea se gândeşte să le schimbe. Înlocuirea tramvaielor este motivată de de municipalitate prin costurile foarte mari de întreţinere a mijloacelor de transport şi a căii de rulare din oraş.
„Costurile pentru tramvaiele din Botoşani sunt exagerat de mari. Pe lângă subvenţia care anul trecut a fost de două milioane şi jumătate de lei, în fiecare primăvară facem înlocuiri de 500.000 lei, plus reparaţiile pe lângă linia de tramvai. În condiţiile în care ajungem să înlocuim calea de rulare vom avea costuri de un milion de euro pe kilometru“, a declarat viceprimarul Florin Ghiorghiţă.
Schimbarea se va face în următorii doi ani
Varianta cea mai potrivită pentru oraş, susţin edilii, ar fi autobuzele cu 22 de scaune. „Am analizat varianta înlocuirii tramvaielor cu alte mijloace de transport şi aici mă refer la autobuze de 22 de locuri. Aceasta ar fi cea mai avantajoasă opţiune pentru noi. Dacă nemţii ar fi avut de vânzare nişte tramvaie ar fi fost şi cea mai economică soluţie din tot studiul pe baza căruia se desfăşoară acum transportul în comun în Botoşani“, a adăugat Florin Ghiorghiţă. Oficialii societăţii Eltrans nu se opun ideii, însă spun că modificările ar fi chiar mai costisitoare decât cele de menţinere a actualelor mijloace de transport.
„Botoşaniul nu are încă o strategie de transport în comun. A fost făcut un studiu în urmă cu vreo cinci ani, în baza căruia s-a ales varianta de transport tramvai împreună cu maxi-taxi. Trebuie să ne gândim că