» Navalistii din Tulcea, care exporta integral vapoarele realizate, nu au comenzi pentru toata productia din acest an.
» Peste 7.000 de navalisti sunt in pericol sa-si piarda locurile de munca la finele acestui an.
» Salvarea ar fi ca patronii coreeni sa incheie contracte pentru realizarea a doua nave de mare capacitate.
Santierul Naval Tulcea, cea mai mare si solida societate industriala din judetul Tulcea, are probleme din cauza crizei economice. Tudorel Topa, directorul general al S.C. STX RO Offshorr, firma cu capital sud-corean care administreaza santierul din Tulcea, a declarat ca santierul nu are acoperita integral activitatea pe acest an. Pentru ultimul trimestru nu exista comezi pentru constructia de nave. Patronii coreeni sustin insa ca problemele vor fi solutionate cand se vor intruni managerii santierului si reprezentantii actionariatului si se vor lua deciziile adecvate pentru continuarea activitatii la acelasi nivel ca in 2009. Specialistii santierului spun ca ar mai fi nevoie de contracte pentru realizarea a doua corpuri de nave de mare capacitate pentru pastrarea ritmului de lucru ca in anii precedenti.
O nava pe luna, in 2009
Anul trecut, in plina criza, la santierul naval din Tulcea s-a lucrat intens si li s-a livrat beneficiarilor din Norvegia cate o nava de mare capacitate in fiecare luna, pastrandu-se ritmul de productie din ultimii ani. Navele realizate de navalistii tulceni sunt destinate, in special, pentru activitatile petroliere din Marea Nordului. Desi a fost criza financiara santierul tulcean a reusit sa atraga fluxuri financiare, de la bancile romanesti si nu a oprit productia. Mai mult, anul trecut, santierul din Tulcea a cedat doua contracte de constructii navale santierului naval Braila, care face parte din acelasi grup de firme, si astfel a fost salvata firma braileana de la colap