Volumul vânzărilor de ciment ale Lafarge în România a coborât anul trecut cu 34,4%, din cauza scăderii cererii ca urmare a crizei economice, dar preţurile au avut o evoluţie stabilă, a raportat grupul francez. Efectele mixului de produse şi clienţi, precum şi impactul modificărilor de preţuri, au avut un efect cumulat de -0,4% asupra activităţii Lafarge în România, se arată într-un raport publicat de productorul de ciment şi materiale de construcţii. Activitatea Lafarge �
Volumul vânzărilor de ciment ale Lafarge în România a coborât anul trecut cu 34,4%, din cauza scăderii cererii ca urmare a crizei economice, dar preţurile au avut o evoluţie stabilă, a raportat grupul francez.
Efectele mixului de produse şi clienţi, precum şi impactul modificărilor de preţuri, au avut un efect cumulat de -0,4% asupra activităţii Lafarge în România, se arată într-un raport publicat de productorul de ciment şi materiale de construcţii.
Activitatea Lafarge în România, pe piaţa cimentului, s-a redus anul trecut cu 34,8% faţă de 2008, faţă de o restrângere de 31,4% pe pieţele central şi est europene.
Scăderea din regiune a fost însă determinată în mai mare măsură de modificarea preţurilor şi de mixul de produse şi clienţi, vânzările de ciment coborând cu 25,7%.
Stagnare pe 2010
Lafarge anticipează pentru 2010 o creştere de până în 5% a volumului vânzărilor de ciment din România, la preţuri mai mari sau egale cu cele din 2009. La nivelul Europei Centrale şi de Est este prognozată o evoluţie cuprinsă între -2% şi 3% a volumului vânzărilor de ciment.
Afacerile grupului au fost afectate de asemenea de mişcările de pe piaţa valutară, acestea având un impact negativ de 396 milioane euro la nivel global, reprezentând 2% din vânzări.
Venituri în scădere cu 16,5%
Grupul francez a încheiat anul 2009 cu un profit net de peste un miliard de e