Asocierea Somet-Schindler România a mai câştigat un contract de 2,4 mil. euro, pentru a executa "lucrări suplimentare"
Deşi până acum au fost investite zeci de milioane de euro în montarea de rampe şi lifturi pentru persoanele cu dizabilităţi, acestea sunt nefuncţionale
În Bucureşti există un număr semnificativ de persoane cu dizabilităţi, cărora le este îngrădită accesibilitatea într-un mijloc de transport în comun semnificativ ca pondere: metroul bucureştean. Deşi în câteva staţii de metrou există lifturi şi rampe, pentru cei cu dizabilităţi fizice, o mare parte dintre aceste sisteme nu merg, iar altele nu sunt puse în funcţiune.
Astfel, cu toate că, până acum, au fost investite zeci de milioane de euro, în montarea de rampe şi lifturi ce vizează accesul persoanelor cu handicap la reţeaua bucureşteană de metrou, până în momentul de faţă, doar şapte staţii de metrou (Nicolae Grigorescu 1, 1 Decembrie 1918, Nicolae Teclu, Anghel Saligny, Gara de Nord, Basarab şi 1 Mai) au lifturi montate. Mai grav este că în majoritatea timpului acestea nici măcar nu sunt puse în funcţiune, la fel cum se întâmplă şi cu staţiile, care au montate rampe mobile.
Deşi banii investiţi până acum au fost folosiţi aproape degeaba, Metrorex a anunţat ieri că a mai acordat un contract în valoare de 10 milioane de lei (2,42 milioane euro) asocierii Somet-Schindler România, pentru a executa "lucrări suplimentare" ce vizează accesul persoanelor cu dizabilităţi în reţeaua de metrou.
Pe aici nu se trece
Un exemplu concludent al nepăsării de care dau dovadă autorităţile îl constituie faptul că, deşi la staţia de metrou de la Piaţa Unirii 1 este montată o rampă mobilă, aceasta nu este nici măcar pusă în funcţiune, în dreptul ei fiind pus un lacăt.
Metrorex promite lifturi în toate staţiile până la sfârşitul anului
Metrorex p