Porţiunea din DN1 care străbate Valea Prahovei arată, odată cu topirea zăpezilor, ca o uliţă dintr-un sat uitat de lume. În Sinaia, Buşteni şi Azuga, gropile sunt mai multe şi mai adânci ca niciodată. Sunt atât de multe încât şoferii cu greu le pot evita.
În unele locuri, craterele au adâncimi de peste 40 de centimetri şi suprafeţe de peste un metru pătrat. Culmea, spun conducătorii auto, gropile au apărut pe DN1, exact în zonele unde acum un an au fost plombate. Şoferii dau vina pe cei care au asfaltat drumul, dar şi pe materialul antiderapant folosit de drumari pe timpul iernii.
Mai citeşte şi:
Fosta Capitală Culturală Europeană arată ca după bombardament. Sute de plângeri depuse la Primărie
VIDEO: Gropile au rămas, banii pentru mixtură asfaltică s-au dus
„S-au adâncit peste măsură, sunt gropi care au peste 30 de centimetri adâncime, reparate şi asfaltate anul trecut, în vară. În urmă cu trei zile
mi-am distrus janta stânga faţă într-o asemenea groapă. Vă daţi seama că în primăvară trebuie să dau o grămadă de bani să-mi schimb toate bucşele şi pivoţii de la maşină", spune revoltat Ionuţ Simion, un şofer din Sinaia.
Zilnic, la primăriile oraşelor de pe Valea Prahovei ajung zeci de sesizări de la şoferii care şi-au stricat autoturismele pe DN1. „Craterele au ajuns să semene cu cele de pe Marte. Din păcate, cei de la Drumurile Naţionale nu fac nimic să remedieze această situaţie. Le-am făcut şi hârtii şi o să le mai facem. Sper să devină responsabili şi să repare aceste gropi care afectează siguranţa traficului rutier în zonă. Sunt afectaţi atât turiştii, cât şi localnicii", a declarat Vlad Oprea, primarul oraşului Sinaia.
Cratere semnalizate cu balize
Ca să evite un adevărat dezastru, autorităţile locale au găsit o metodă inedită de a semnaliza cele mai periculoase gropi: au montat în ele bal