- Comentariu - nr. 486 / 20 Februarie, 2010 "Chiar daca economia mondiala va intra din nou pe plus, titeiul nu va costa mai mult in 2010 decat in 2009". Deci, normal ar fi ca nici carburantii auto sa nu se scumpeasca. Insa, exista si pareri care sustin o crestere a pretului, in mai-iunie a.c., de pana la 119-120 de dolar/baril, urmata de o scadere nesemnificativa in august, pana la 110 dolar/baril, in timp ce "la inceputul lunii februarie 2010, titeiul se tranzactiona cu aproximativ 75 USD". Interesant este aprecierea reprezentantilor Agentiei Internationale pentru Energie (AIE), care sustin ca: "In 2010, pe plan mondial, cererea va creste aproape insesizabil, cu doar 1,7% fata de 2009, si ca mai toata aceasta evolutie se va datora tarilor emergente, si nu economiilor dezvoltate, unde cererea va stagna". Oficialii AIE mai spun si ca "evolutiile recente ale preturilor, peste 80 de dolari, au fost cauzate de valul de frig care a afectat Europa si America de Nord, ei sugerand ca exista chiar probabilitatea scaderii cotatiilor in perioada de vara". Aceeasi apreciere o au "si cele mai mari case de comert din domeniu, chestionate de Financial Times, care sunt de parere ca, cel putin in prima jumatate a anului, pretul va oscila intre 70 si 80 de dolar pe baril. Ele se bazeaza pe aceste estimari si pe decizia de la sfarsitul anului trecut a OPEC, potrivit careia productia in 2010 va ramane la acelasi nivel ca in 2009, in conditiile in care cererea va creste cu circa un procent". In privinta cererii de pe piata romaneasca, Mariana Gheorghe, directorul general al PETROM, sustine ca nu se justifica majorarea pretului la carburanti. Ea mai precizeaza: "Vanzarile vor fi in continuare afectate de criza economica, pe termen scurt, iar pe termen mediu si lung, cererea interna chiar se va reduce". Consumatorii interni (romani) se intreaba, pe buna dreptate, care este motivul maj