Plata online a impozitelor şi taxelor de înfiinţare a firmelor, dar şi transmiterea prin internet a rapoartelor obligatorii către autorităţi sunt obiectivele unui proiect lansat recent de Ministerul Economiei, având termenul de implementare în aprilie 2011. Scopul proiectului-pilot este acela de a simplifica procedurile administrative pentru micile întreprinderi, de a reduce numărul de formulare şi de a eficientiza furnizarea serviciilor publice destinate IMM-ur
Plata online a impozitelor şi taxelor de înfiinţare a firmelor, dar şi transmiterea prin internet a rapoartelor obligatorii către autorităţi sunt obiectivele unui proiect lansat recent de Ministerul Economiei, având termenul de implementare în aprilie 2011.
Scopul proiectului-pilot este acela de a simplifica procedurile administrative pentru micile întreprinderi, de a reduce numărul de formulare şi de a eficientiza furnizarea serviciilor publice destinate IMM-urilor prin înfiinţarea unor birouri unice. Concret, planul cuprinde două componente, care vor funcţiona în paralel: o platformă IT (e-government) şi un birou fizic unde micii întreprinzători se pot adresa direct experţilor în domeniu. „În ceea ce priveşte portalul, acesta va cuprinde toate informaţiile necesare, fiind explicat pas cu pas ce trebuie făcut. Se vor putea descărca formulare, care ulterior, după ce sunt completate, pot fi transmise online instituţiilor respective. Se doreşte ca, prin intermediul acestuia, să se poată face inclusiv plăţi pentru a se achita obligaţiile fiscale, chiar şi cele de tip CAS, ca şi taxele pentru înfiinţarea firmei. De asemenea, va exista o secţiune separată care vizează noutăţile legislative şi oportunităţile de finanţare de la bugetul naţional şi cel comunitar“, explică pentru Capital Ileana Modreanu, managerul proiectului şi consilier superior în cadrul Ministerului Economiei. Ea adaugă c