Ți s-a stricat laptopul ori pur şi simplu nu-ţi place culoarea sau cum sună butoanele tastaturii. Ai curaj să înapoiezi produsul? Puţini ştiu că acesta este un drept al cumpărătorului şi o obligaţie a magazinelor, care încep să extindă termenele în care acceptă returnarea mărfii. Un produs cumpărat de la un magazin online poate fi returnat în zece zile de la achiziţie, chiar dacă motivul pe care îl invoci pare superficial. Este un drept al cumpărătorilor a cărui înc�
Ți s-a stricat laptopul ori pur şi simplu nu-ţi place culoarea sau cum sună butoanele tastaturii. Ai curaj să înapoiezi produsul? Puţini ştiu că acesta este un drept al cumpărătorului şi o obligaţie a magazinelor, care încep să extindă termenele în care acceptă returnarea mărfii.
Un produs cumpărat de la un magazin online poate fi returnat în zece zile de la achiziţie, chiar dacă motivul pe care îl invoci pare superficial. Este un drept al cumpărătorilor a cărui încălcare a adus firmelor, anul trecut, amenzi de 169.500 lei. Între timp, deşi cele mai multe magazine online şi-au actualizat informaţiile oferite clienţilor, cumpărătorii tot nu îşi cunosc suficient de bine drepturile: au citit ceva undeva, dar nu pot spune exact care sunt condiţiile de returnare a produselor. Aşa că reclamaţiile curg la ANPC, fără a-şi găsi însă rezolvarea dorită pentru că multe nu respectă condiţiile legale. De cele mai multe ori, cumpărătorii fie vor să returneze produsul cumpărat online la mai mult de zece zile de la livrare, fie nu au răbdare să îl primească prin curier şi merg să îl ridice de la showroomul retailerului, caz în care nu se mai aplică regulile cumpărăturilor la distanţă.
Prin urmare, raportată la vânzările realizate de fiecare companie, rata de returnare a produselor este, practic, infimă. La PcFun se întorc 10-15 produse pe lună, la Flamingo sub 1% din totalul celor vândute, iar la Di