Numărul 25 al revistei „Forbes România“ analizează strategia de expansiune a lui Octavian Radu. Managerul RTC vrea să extindă Debenhams în regiune şi vede în asta o oportunitate pentru a impune şi Diverta în afara ţării.
Proprietarul holdingului RTC a semnat, la sfârşitul lunii ianuarie, un contract de franciză pentru dezvoltarea lanţului Debenhams în 11 ţări din jurul României, din Austria până în Ucraina. Pe baza relaţiilor astfel create cu proprietarii de mall-uri, omul de afaceri pregăteşte şi exportul lanţului de librării Diverta, plan pe care n-a reuşit să-l împlinească în urmă cu trei ani.
Este pentru prima oară când retailerul britanic de fashion Debenhams, care a început extinderea în afara Marii Britanii în urmă cu şapte ani, acordă la pachet un număr atât de mare de francize. În favoarea lui Octavian Radu au jucat francizele Debenhams pe care le-a obţinut în 2007 şi pe care le-a dezvoltat în România şi în Republica Moldova. Conform contractului, era obligat să deschidă trei magazine în cinci ani. Însă el a urcat miza şi a deschis şapte unităţi în doar trei ani.
Pentru Octavian Radu, franciza Debenhams a fost centrul de echilibru al întregului său grup de firme, pentru că volumul vânzărilor s-a menţinut aproape constant şi în perioada de boom economic, dar şi în plină criză (creşterile nu au depăşit 10-20%, dar nici scăderile de anul trecut n-au trecut de acest prag). Asta se explică, spune managerul, prin natura conservatoare a clienţilor.
În plus, un Debenhams care se întinde în mod normal pe cel puţin 2.000 de metri pătraţi este de regulă al doilea cel mai mare magazin dintr-un mall, după hipermarket, ceea ce se traduce într-un trafic ridicat.
Admiţând faptul că Octavian Radu va reuşi să se ţină de planul de extindere al Debenhams, visul de a duce Diverta în aceleaşi mall-uri în care va fi prezentă şi marca britanică s-ar put