Ce este, de fapt, BMW X1: un break cu pretenţii de SUV sau un SUV în miniatură? Răspunsul producătorului german nu se găseşte în dicţionarul auto curent: este un SAV. După ce au transformat impozantul X5 în efeminatul X3, iar apoi în virilul X6, nemţii de la BMW au decis că este momentul să prindă în plasă şi automobiliştii care şi-ar dori să conducă un SUV pe străzile aglomerate ale oraşelor, dar care n-au făcut-o încă din pricina protestelor ecologiste împotriva a
Ce este, de fapt, BMW X1: un break cu pretenţii de SUV sau un SUV în miniatură? Răspunsul producătorului german nu se găseşte în dicţionarul auto curent: este un SAV.
După ce au transformat impozantul X5 în efeminatul X3, iar apoi în virilul X6, nemţii de la BMW au decis că este momentul să prindă în plasă şi automobiliştii care şi-ar dori să conducă un SUV pe străzile aglomerate ale oraşelor, dar care n-au făcut-o încă din pricina protestelor ecologiste împotriva agresiunilor la adresa mediului. Aceasta este concluzia la care ajunsesem pe vremea când, la expoziţia auto de la Paris din 2008, bavarezii etalau cu mândrie conceptul X1, care avea să intrige lumea automobilistică. Acum, după mai mult de zece ore petrecute la bordul variantei de serie a mini-SUV-ului BMW, după câteva sute de kilometri parcurşi atât pe asfalt uscat, cât şi pe zăpada sau gheaţa din munţii patriei, realizez că ideile seducătoare din 2008 s-au transformat mai degrabă în întrebări decât în certitudini. Am condus un SUV (Sport Utility Vehicle) în miniatură sau un break cu pretenţii de SUV? Deşi pare un răspuns ambiguu, adevărul este că le-am manevrat pe amândouă deodată.
Miraţi şi ei, probabil, de rezultatul încrucişării platformei împrumutate de la Seria 3 cu caroseria redusă la scară a lui X3, designerii de la BMW au găsit un acronim explicativ: SAV (Sport Activity Vehicle). În traducere liberă, asta ar înse