80 % dintre europeni navighează în spaţiul virtual pentru a se juca, relevă o cercetare, în vreme ce copiii românilor sunt fanii reţelelor de socializare
În România, 70% dintre adolescenţi şi 54% dintre copii intră zilnic pe net, în timp ce doar 55% dintre părinţi îl accesează, arată un studiu realizat, la iniţiativa Salvaţi Copiii, în oraşele din şapte judeţe. Cele mai populare în rândul adolescenţilor şi copiilor sunt site-urile de socializare Hi5 şi Facebook, care devin homepage pe computerele lor, Yahoo Messenger şi Skype. Potrivit statisticilor, 82,6 dintre adolescenţii din România pot fi găsiţi astăzi pe Hi5. Spre deosebire de tinerii români, 80 % dintre copiii din Europa accesează internetul pentru jocuri video online, potrivit unui studiu realizat de agenţia britanică Dubit, specializată pe cercetarea obiceiurilor de consum media ale copiilor, informează site-ul warc. com, citat de Mediafax.
Studiul, care a fost realizat pe opt pieţe europene, pe un eşantion de 2.323 copii, cu vârste între şapte şi 14 ani, indică faptul că patru din cinci copii intră online pentru a accesa jocuri video.
Copiii preferă jocurile gratuite
Potrivit rezultatelor studiului, doar 65% dintre copiii din Germania intră pe web pentru jocuri, comparativ cu 89% dintre copii danezi care fac acest lucru. Multe jocuri populare, printre care Club Penguin, Stardoll şi Café World, folosesc tehnologie Flash şi sunt accesate de pe PC-uri sau laptopuri. Studiul Dubit mai arată că succesul jocurilor este în directă legătură şi cu dorinţa companiilor producătoare de a realiza profituri din aceste activităţi. Cei mai mulţi copii joacă jocuri online gratuit, în timp ce 16% dintre ei au plătit pentru o formă de abonament pentru a accesa jocul, iar 15% au cumpărat bunuri virtuale în cadrul jocurilor.
Copiii britanici sunt cei care şi-au făcut cel mai mare număr de abonament