Toyota Urban Cruiser este un crossover cu tracţiune integrală, dar prin dimensiunile sale se potriveşte mai bine în aglomeraţiile de zi cu zi
Urban Cruiser este o maşină complet nouă. A apărut pe piaţă anul trecut, iar constructorul japonez o dedică aglomeraţiilor urbane. Asta în condiţiile în care crossover-ul are atît tracţiune faţă, cît şi integrală. Urban Cruiser se simte cel mai bine în oraş: poziţie de condus înaltă, ceea ce dă un sentiment în plus de siguranţă celui care o conduce, şi o gardă la sol înaltă, ideală pentru urcatul bordurilor sau trecerea peste deranjantele gropi. Asta pe la noi, deşi şi prin America se mai găsesc!
Crossover-ul de la Toyota pare robust. Nu e mare la exterior. Are aproape 4 metri lungime, 3,93, dar de la distanţă zici că e SUV. Apropiindu-te observi că Urban Cruiser are calităţi la interior. Materiale bune, plastic prietenos la atingere. Maşina plină, adică cu 5 persoane la bord, nu este chiar plăcută pe distanţe lungi. În oraş, e chiar confortabilă. Portbagajul este încăpător, absoarbe 314 litri, iar dacă renunţi la bancheta din spate ajungi la 750 litri.
Două motoare
Toyota Urban Cruiser oferă două variante de motorizare: unul pe benzină Dual VVT-i, 1,33 litri, 101 CP şi altul diesel D-4D, 1.4 litri, 90 CP, ambele cu transmisie manuală. Pentru drive test, crossoverul s-a prezentat în varianta pe benzină.
Nu fuge, dar consumă puţin
Maşina nu consumă mult, dar nici nu fuge prea tare. În cartea tehnică, pentru acest propulsor, valorile sînt 6,6 litri în mediul urban şi doar 4,9 litri în afara oraşului. În Bucureşti, faţă de ce spun japonezii, micuţul Urban se învîrte în jurul unui consum de 7 litri/100 km, ceea ce e bine. Sistemul "Start & Stop" are şi el contribuţia lui. Motorul se opreşte la semafor atunci cînd maşina este scoasă din viteză. Acesta reporneşte imedia