Vanzarile efective de masini au demarat anul acesta pe 18 februarie, odata cu demararea programului "Rabla", si nu pe 1 ianuarie, potrivit sefului directiei comerciale a Dacia-Renault, in conditiile in care in prima luna din an a fost cea mai slaba din ultimii 20 de ani pentru piata auto, fiind inmatriculate doar 2.100 de masini.
"Programul Remat 2010 este starul pietei auto din acest an. Inainte de demararea acestui program nu a existat o piata auto in 2010 in Romania. Vanzarile de masini nu au inceput de la 1 ianuarie, ci de pe 18 februarie", a spus Fabrice Cambolive, directorul comercial al Dacia-Renault.
In ianuarie, vanzarile efective de masini nu au depasit pragul de 4.500 de unitati, in scadere cu 50% comparativ cu perioada similara a anului trecut, cand deja piata era puternic afectata de criza. In februarie, trendul este ascendent, potrivit dealerilor auto, tot mai multi clienti fiind interesati de achizitia unei masini.
"In februarie ne asteptam la o crestere de 30% a pietei auto locale, la aproximativ 7.000 de masini, a spus Alin Tapalaga, seful Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche Romania.
Ca volum total, jucatorii din auto estimeaza vanzari de aproximativ 30.000 de masini anul acesta prin programul de casare, volum similar cu cel realizat anul trecut, diferenta fiind de aceasta data ca se vor utiliza in total cele 60.000 de vouchere puse la dispozitie de Ministerul Mediului.
Cu toate ca in acest an principala noutate a programului a reprezentat-o introducerea voucherelor nenominale, primii clienti interesati au fost cei care detineau un singur tichet.
"Cei care au venit in showroom-uri saptamana trecuta nu au fost cei care aveau trei tichete, ci clientii care detineau o singura rabla. Cei care vor detine trei vouchere vor veni in partea a doua a programului", a spus seful Porsche Inter Auto.
Si in acest