“Am terminat toate lopetile de zapada”. “Am avut sare la cutii de 1 si 5 kilograme, dar s-a vandut toata”. “Am ramas fara nisip. Cred ca o sa ne mai aduca”. Asa suna cateva declaratii culese de Wall-Street de la vanzatorii din magazinele de bricolaj din Capitala.
Zapada abundenta care a cazut in aceasta iarna in intreaga tara nu a bucurat doar copii, ci si retelele de bricolaj, care au vandut lopeti, spargatoare de gheata si material antiderapant mai mult ca niciodata.
In functie de cat de gros a fost portofelul clientilor, clientii magazinelor de bricolaj au platit pentru o lopata de zapada, de la 15-20 de lei, la peste 150 de lei.
“Pretul mediu al unei lopeti a fost de 19 lei. Cele mai cautate au fost lopetile de plastic, in special cele cu capat metalic. Anul trecut, comparativ cu acest an, au fost regiuni unde a lipsit zapada sau aceasta a fost in cantitati mici. In 2010 acestea, situatia vanzarilor de produse specifice iernii a depasit cu mult vanzarile din aceeasi perioada a anului trecut. In ceea ce priveste lopetilor pentru zapada, vanzarile au crescut cu aproximativ 70% fata de iarna trecuta”, spune Andreea Nona Coatu, responsabil marketing si operatiuni tranzactii in cadrul Tekzen Romania, care detine cinci magazine de bricolaj.
Foarte multi clienti ai magazinelor de bricolaj achizitionat lopeti mai ieftine, din plastic, pentru inlaturarea rapida a zapezii, in timp de altii au optat pentru achizitionarea de lopeti pe care sa le foloseasca pentru mai mult timp.
“Lopetile de iarns din oferta noastra au un pret mediu in jur de 20,99 lei. Ninsorile neasteptat de abundente au creat varfuri imediate de cerere pe categoria lopetilor din plastic, ele fiind privite ca soluþie rapida si la indemana pentru rezolvarea problemelor create de zapada. Lopetile metalice s-au vandut de asemenea foarte bine, dar au avut o tendinta mai echilibrat