Grupul francez Lafarge, cel mai mare jucator de pe piata locala de ciment, estimeaza pentru acest an o crestere a vanzarilor in volum de doar 0-5%, dupa o scadere puternica de 34% in 2009 din cauza reducerii cererii pe fondul crizei economice. Consumul de ciment este unul dintre cei mai importanti indicatori din economie. In perioadele de boom, cererea de ciment inregistreaza avansuri puternice, in timp ce in recesiune este una dintre primele afectate, asa cum s-a intamplat in 2009, cand piata a scazut cu 30%.
"Speram ca stabilizarea situatiei politice, scaderea dobanzilor si inceputul unor lucrari de infrastructura vor duce la o anumita revenire a pietei. Vizibilitatea ramane totusi foarte limitata", a declarat pentru ZF Phillipe Platon, directorul financiar al Lafarge Ciment, subsidiara locala a grupului francez.
Compania a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 242,8 mil. euro, in scadere cu 34,4% fata de 2008, fiind totodata si primul an de la intrarea pe piata romaneasca in care francezii inregistreaza o scadere a profitului. In raportul anual al grupului, prezentat la sfarsitul saptamanii trecute la Paris, nu au fost facute referiri si la evolutia profitului pe piata locala, insa in 2008 Lafarge Ciment se afla pe locul 5 in topul celor mai profitabile companii din Romania, cu 163,9 mil. euro.
Grupul Lafarge, cu afaceri anuale de 15,8 mld. euro, a intrat pe piata locala in 1997 prin achizitii si detine doua fabrici de ciment la Medgidia si Hoghiz, precum si o statie de macinare la Targu-Jiu. Piata constructiilor a scazut anul trecut cu 17%, pana la 12 mld. euro, dupa ce in ultimii ani a fost unul dintre motoarele de crestere ale economiei, fapt care s-a resimtit si in Produsul Intern Brut, care s-a redus cu 7,2%.
Grupul francez Lafarge, cel mai mare jucator de pe piata locala de ciment, estimeaza pentru acest an o crestere a vanzaril