» Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a terminat inventarierea gropilor de pe cei 16.000 kilometri de drumuri nationale pe care ii administreaza. Anul acesta, suprafata a crescut cu 20% fata de anul trecut. Inventarul companiei nu a cuprins gropile de pe restul de 60.000 de kilometri de drumuri judetene sau comunale, gestionati de administratiile locale.
Inventarul definitivat zilele trecute de catre CNADNR arata ca numarul gropilor din soselele nationale si autostrazi a crescut in acest an la 2,6 milioane de metri patrati (260 de hectare), suprafata in crestere cu aproape 20% fata de cea inregistrata anul trecut, cand acestea s-au intins doar pe 2,2 milioane de metri patrati. Suprafata reprezinta peste 2% din cea totala a stratului rutier de pe soselele noastre. CNADNR a realizat si un top al drumurilor nationale importante distruse de iarna.
"Printre drumurile importante afectate se numara DN73 Pitesti-Campulung-Brasov, DN7 Pitesti-Ramnicu Valcea, DN1 Ploiesti-Brasov si DN71 Targoviste-Sinaia", mentioneaza Florin Dascalu, director pentru intretinere al companiei. Depasirea de plan la numar de metri patrati de gropi fata de anul trecut are si o explicatie. "Una dintre cauze este iarna, care a fost mai grea fata de anul trecut. A doua explicatie tine de faptul ca, existand restante importante la lucrarile de intretinere a drumurilor, acestea se distrug mult mai repede de la an la an", spune Dascalu.
50 de lei metrul patrat de groapa de reparat
Odata calculata suprafata totala a gropilor, CNADNR a stabilit si un necesar de bani pentru acoperirea lor. "Costul de reparare a unui metru patrat de groapa este 12 euro. Aceasta inseamna ca vor trebui cheltuite 31 milioane de euro", spune directorul CNADNR.
In perioada urmatoare, "regii asfaltului", care au castigat acum un an contracte de int