“Criza din industria auto se deplasează din America de Nord către Europa”, susţineau specialiştii auto la Salonul Auto de la Geneva de anul trecut. Un an mai târziu, cruda realitate a ajuns la Geneva. Salonul din acest an, cu doar 25 de modele concept, este mult mai modest faţă de 2009. Expoziţia îşi va deschide porţile începând cu 2 martie.
Expozanţii s-au concentrat mai mult pe lumea reală, fără a aduce modele avangardiste, dar şi pe maşini “verzi”. Chiar şi branduri de înaltă performanţă, cum ar fi Ferrari şi Porsche, au preluat tendinţa modelelor prietenoase cu mediul înconjurător. Expoziţia îşi va deschide porţile începând cu 2 martie. La Salonul Auto de la Geneva se va mai face simţită încă o tendinţă, şi anume, cea a minimizării.
Constructorii vor lansa modele tot mai mici, pentru a-şi completa gama. De exemplu, Audi va aduce la Geneva modelul A1, care, spun surse din cadrul companiei, se va exporta şi pe pieţele din America de Nord. Tot la Geneva 2010 se va întâmpla şi mult mediatizata contopire a brandurilor Chrysler şi Lancia. Cele două mărci vor împărţi un stand la comun în cadrul Salonului Auto de la Geneva, dar şi conferinţa de presă va fi tot “în doi”.
Câteva dintre cele mai importante lansări
Mai jos am încercat să cuprindem cele mai importante modele care vor fi prezentate anul acesta la Salonul Auto de la Geneva.
Alfa Romeo
Cea mai importantă premieră pentru marca italiană va fi noua Alfa Giulietta. Este primul model al grupului Fiat care va utilize noua platformă din clasa compactă. De asemenea, tot pe această pltaformă se vor construi, în 2012 şi 2013, modele Chrysler, Jeep şi Dodge, destinate pieţei din America de Nord. Noua Alfa Giulietta va ajunge în showroom-uri în primăvara acestui an, şi va înlocui seria 147, care a fost lansată în anul 2000. Cel puţin în prezent, Fiat nu şi-a arătat disponibi