Întreţinerea şi igienizarea parcurilor din Capitală îi va costa pe bucureşteni 7,5 milioane de euro. Deşi licitaţia organizată de Administraţia Lacuri Parcuri, condusă de Radu Popa, va fi organizată la 1 aprilie, aceasta nu este o glumă. Asta în condiţiile în care instituţia are aproximativ 1.000 de angajaţi care pot presta astfel de servicii, plus utilaje.
Administraţia Lacuri Parcuri şi Agrement Bucureşti este o instituţie în subordinea Consiliului General şi are ca principal obiectiv întreţinerea, îngrijirea, curăţenia şi amenajarea spaţiilor verzi ale oraşului. Controversele în privinţa modului în care această instituţie a fost condusă de-a lungul timpului continuă. Ultima găselniţă a directorului general, Radu Popa, este de a externaliza serviciul de întreţinere şi igienizare a spaţiilor verzi şi aleilor din parcurile Capitalei. Suma pusă în joc, pentru patru ani, este de 7,5 milioane de euro, conform anunţului postat pe site-ul e-licitatie.ro, adică aproximativ două milioane de euro pe an. Enorm, dacă luăm în calcul faptul că ALPAB are aproximativ 1.000 de angajaţi şi utilajele necesare pentru a presta astfel de servicii. Licitaţia va avea loc la 1 aprilie, ALPAB vrând să încheie un acord-cadru cu un singur agent economic. Valoarea estimativă a acordului-cadru este de 30 de milioane de lei, fără TVA, banii urmând să fie plătiţi din bugetul local, iar durata este de 48 de luni de la data atribuirii contractului, instituţia urmând să atribuie anual contracte în baza acordului cadru încheiat. Firmele care participă la licitaţie trebuie să depună o garanţie de participare de 300.000 de lei şi una de bună execuţie reprezentând cinci procente din valoarea contractului. În acest moment ne este foarte clar de ce directorul instituţiei, Radu Popa a declarat, în urmă cu trei săptămâni, atunci când şi-a făcut bilanţul, că anul acesta vrea să