Piaţa s-ar putea situa oriunde între - 20% şi +5%
În prima lună din acest an consumul media aproape s-a dublat
Ca şi în 2009, televiziunea va atrage anul acesta ponderea cea mai mare din bugetele de promovare
În acest an, evoluţia pieţei locale de media este destul de imprevizibilă, ţinând cont de volatilitatea economiei. "Având în vedere volatilitatea contextului economic general, 2010 este un an foarte imprevizibil. Riscând nişte cifre, estimez că piaţa de media se poate situa oriunde între -20% şi +5%", a declarat, pentru Curierul Naţional, Octav Popescu, vicepreşedinte Initiative.
Proprietarii de media au venit cu oferte interesante
În plus, acesta ne-a mai spus că prima lună a acestui an a fost mai bună decât aceeaşi perioadă a anului trecut, proprietarii de media venind cu oferte mai bune, iar companiile încearcă să îşi majoreze cotele de piaţă prin investiţii în promovare şi comunicare. "Ianuarie 2010 a fost o lună sensibil mai bună decât în 2009 cu un consum media aproape dublu. Proprietarii de media, în special televiziunile, se dovedesc a fi mult mai pregătiţi decât în 2009 să vină cu oferte interesante în întâmpinarea unei pieţe aflate într-un al doilea an de criză. Pe de altă parte, şi clienţii par mai obişnuiţi cu situaţia curentă a pieţei şi doresc să-şi menţină sau să-şi crească cotele de piaţă înţelegând că asta înseamnă investiţii continue în brand, chiar dacă în termeni de volum aceste investiţii sunt reduse faţă de 2009", ne-a explicat Octav Popescu.
Bugetele pentru print şi outdoor vor continua să scadă
Totodată, vicepreşedintele Initiative mai susţine că, în acest an, televiziunea va atrage cei mai mulţi bani, iar bugetele pentru print şi outdoor vor continua să scadă. "În continuarea tendinţei din 2009, televiziunea va atrage ponderea cea mai mare din bugetele de promovare. P