Criza actuala va schimba comportamentul managerilor din companiile multinationale si locale, iar unul dintre lucrurile care ar trebui sa se intample este ca managerii romani sa realizeze motivele propriului succes, afirma Silviu Hotaran, cel care a condus Microsoft Romania intre 1996 si 2008 si care in prezent ofera consultanta de management, fiind training leader in cadrul companiei Gustav Kaser Trainining International (GKTI).
“Aceasta criza va schimba managerii din companii, dar din pacate este o schimbare generata de nevoie si nu de voie. Pe noi ne-a lovit criza, nu am fost pregatiti pentru ea si totodata nu ne-am inteles propriul succes. Pe vreme de pace multi am avut succes, dar putini am inteles de ce, iar cand a venit criza am facut aceleasi lucruri pe care le-am facut pentru a reusi si care acum nu ne vor mai ajuta”, a declarat, pentru Wall-Street, Silviu Hotaran (foto), cel care de un an si jumatate este directorul general al GKTI Semper Human, franciza locala a firmei elvetiene de consultanta de management.
De aceea, crede Hotaran ca din aceasta criza managerii ar trebui sa invete motivele reale ale propriului succes. "Toti ar trebui sa sa gandeasca mai mult la acest lucru, dar din pacate multi nu mai au timp pentru ca sunt cu spatele la zid".
Anul trecut compania a avut o cifra de afaceri de aproximativ 55-60.000 de euro, dar si un profit mic, de aproximativ 5.000 de euro.
“A fost posibil pentru ca nu mi-am platit salariul”, spune zambind managerul care a condus operatiunile locale ale celui mai important producator de software la nivel mondial din 1996, de la lansarea Microsoft in Romania, pana in toamna lui 2008.
Deocamdata clientii GKTI Semper Human sunt numai din IT, printre acestia numarandu-se Microsoft, RHS Company, TotalSoft sau Cabinetul Calin Tatomir (CCT- companie de consultanta fondata de Calin Tatomir, actualul