Compania franceza Gefco, parte a grupului francez Peugeot Citroen, a transportat anul trecut 82.000 de vehicule Dacia, echivalentul a 30% din exporturile producatorului auto local.
Gefco a livrat autovehicule atat pe cale rutiera, cat si cale ferata, catre Portul Constanta, de unde au fost exportate in Italia, sudul Frantei, Spania sau Algeria.
Exporturile Dacia au totalizat anul trecut 270.000 de masini, pe primul loc in topul celor mai mari piete externe aflandu-se Germania, cu 84.700 de unitati, urmata de Franta – 66.000 de unitati, si Italia, cu 21.700 de unitati.
“Dacia a fost in 2009 unul din cei mai importanti clienti ai companiei si acest lucru se va pastra si in 2010, pentru ca in luna ianuarie am reinnoit contractul cu producatorul de autovehicule”, spune Denis Renard, directorul general al Gefco Romania.
El precizeaza ca numarul de masini transportate pentru Dacia in 2009 a crescut fata de 2008, fara a oferi insa mai multe detalii.
2010 ar putea aduce pentru Gefco Romania o reducere a numarului de masini pe care le transporta pentru Dacia, in conditiile in programul Rabla din Germania, cea mai mare piata de export pentru producatorul de autovehicule, nu va continua, iar vanzarile de masini noi din Romania vor scadea fata de 2009.
“Vanzarile de masini noi din Romania au depasit 120.000 de unitati, iar pentru 2010 se estimeaza o scadere pana la 100.000. Daca adaugam si stoparea programelor Rabla din tarile vest europene, este posibil sa inregistrat o scadere a volumelor transportate. Speram sa compensam o eventuala scadere in volum prin cresterea portofoliului de clienti”, subliniaza Renard.
Potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), vanzarile de masini noi de pe piata locala s-au ridicat la aproximativ 148.000 de unitati, in scadere cu 54% fata de 2009.
APIA estimeaza ca in 2