Românii vorbesc mai mult decât citesc, iar atunci când nu fac nici una, nici alta, se uită la panourile publicitare. Cel puţin aşa arată un studiu GfK, realizat în luna ianuarie 2010 pe un eşantion de 1072 de respondenţi din mediul urban şi rural.
Ziarele cumpărate încă sunt mai căutate decât ziarele gratuite (19% citesc ziare cumpărate faţă de 11% care citesc ziare gratuite). Diferenţa dintre cele două tipuri de ziare se menţine şi printre călătorii capitalei – 37% dintre aceştia citesc ziare gratuite şi 42% citesc ziare cumpărate. Pe lângă ziare, în deplasările zilnice oamenii citesc cărti în proporţie de 12%, procent uşor mai ridicat în Bucureşti şi oraşele mai mari de 200.000 de locuitori.
Numai un român din zece nu stă de vorbă niciodată pe drum. Majoritatea stau de vorbă direct cu alte persoane (71%), o proporţie destul de mare preferând telefonul mobil (52%).
Panourile publicitare sunt urmărite des sau foarte des de un sfert dintre români, în special de cei cu educaţie medie şi superioară.
Generaţia tânără ascultă muzică în timpul deplasărilor mai lungi de 10 minute. Jumătate dintre adolescenţii de 15-19 ani şi o treime dintre tinerii de 20-25 de ani ascultă muzică stocată pe player sau telefon. Posturile de radio au o popularitate puţin mai scăzută, fiind ascultate de 30% dintre tinerii de 15-19 ani şi de 20% din cei de 20-25 ani, probabil şi din cauză că opţiunea nu este disponibilă pe toate terminalele. Jocurile pe telefon sunt preferate de un sfert din persoanele sub 19 ani, iar videoclipurile şi filmele sunt vizionate pe telefoane sau alte dispozitive portabile doar de 16% dintre aceştia.
Generaţia Converse: cît mai multe gadgeturi, media clasică ioc
Apropo de generaţia „Converse” (15-20 de ani), un alt studiu arată că că media clasică (TV, radio, presa scrisă) nu mai face parte din activităţile de timp libe