Ieri, ora 10.30, o straduta din zona Aviatorilor din Capitala. In fata sediului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor aproximativ 50 de angajati si proprietari de service-uri auto, inarmati cu doua portavoce si zece bannere, scandeaza "Noi de la banci ne-mprumutam RCA sa reparam", "RCA, ai tarif necontrolat, CSA e vinovat" sau "CSA, ai derogat un RCA falimentat".
Ce ii nemultumeste? Cresterea preturilor la RCA din ultimii ani, dar si faptul ca au sute de mii de lei de recuperat de la unele companii de asigurari, bani care intarzie, in medie, 3-4 luni, timp in care masinile asiguratilor sunt blocate in service-uri. Angajatii din service-uri care s-au adunat in fata CSA fac parte din Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI, are 400 de membri), care de mai multe saptamani ameninta cu organizarea unui miting de protest la sediul CSA, desi Comisia a tot precizat ca nu poate interveni in relatiile comerciale dintre asiguratori si unitatile reparatoare.
Dintre protestatari, singurul care este nemultumit de cresterea tarifelor la asigurarea de raspundere civila auto obligatorie (RCA) este directorul general al ASSAI, Cristian Muntean, care citeste de pe o foaie intr-o portavoce tinuta de un coleg. "CSA, ai sugrumat un popor asigurat!", striga Muntean, desi nu Comisia este cea care stabileste preturile la asigurarea RCA, ci companiile care o vand. In acest timp, cateva autoutilitare cu platforma, care transporta masini accidentate, trec claxonand prin fata protestatarilor.
Despagubiri de 1 mld. euro pe an
Pentru proprietarii de service-uri, insa, nu cresterea tarifelor e importanta, ci faptul ca anumite societati de asigurare nu le platesc banii datorati pentru reparatii, iar existenta unor unitati reparatoare este pusa in pericol. Anual, asiguratorii platesc despagubiri pentru polite auto Casco si RCA in valoare de un miliard de